Vanaf 1 juli recht op 5000 euro verhuiskostenvergoeding

04-07-2005 | 36 reacties

Woningcorporaties moeten vanaf 1 juli 2005 de verhuiskosten gaan vergoeden van huurders die door gedeeltelijke vernieuwing of sloop/nieuwbouw (tijdelijk) moeten verhuizen naar een andere woning. De vergoeding is vastgesteld op minimaal 5000 euro.

Stel een juridische vraag
Hoe gaan wij met jouw gegevens om?

Vanaf 1 juli recht op 5000 verhuiskostenvergoeding

Minister Dekker (VROM) heeft geregeld dat woningcorporaties vanaf 1 juli de verhuiskosten gaan vergoeden van huurders die door gedeeltelijke vernieuwing of sloop/nieuwbouw (tijdelijk) moeten verhuizen naar een andere woning. De vergoeding is vastgesteld op minimaal 5000 euro. De woningcorporaties moeten voor 1 oktober voor het uitkeren van de vergoeding een reglement opstellen. De regeling geldt voor verhuizingen die na 1 juli 2005 plaatsvinden. Minister Dekker heeft hiermee zekergesteld dat iedere huurder die daar recht op heeft ook een verhuiskostenvergoeding krijgt.

Uitzonderingen
Voor zogenoemde onzelfstandige eenheden zoals studentenkamers, kan de corporatie in het reglement een lager bedrag opnemen. Mocht een huurder schade lijden door de renovatie die niet (volledig) gedekt wordt door de verhuiskostenvergoeding, kan hij of zij een schadevergoeding proberen te krijgen. Deze komt bij toewijzing boven op de verhuiskostenvergoeding. De verhuiskostenvergoeding moet ook betaald worden als de huurder verhuist naar een huurwoning van een andere verhuurder of een koopwoning.


Vraag en antwoord over de verhuiskostenvergoeding


12. Mijn huurwoning wordt gerenoveerd en ik moet gedwongen verhuizen. Kan ik een verhuiskostenvergoeding krijgen?

Ja, als u moet verhuizen omdat uw woning gesloopt of gerenoveerd wordt, kunt u hiervoor een vergoeding krijgen.

13. Hoeveel verhuiskostenvergoeding krijg ik dan?

Als u een zelfstandige woonruimte (dus geen kamer) huurt van een woningcorporatie krijgt u vanaf 1 juli 2005 minimaal  5.000 verhuiskostenvergoeding. Voor 1 oktober 2005 moeten corporaties (na overleg met de huurders of hun vertegenwoordigers) een reglement vaststellen waarin minimaal de hoogte van de verhuiskostenbijdragen is vastgelegd.
Als u niet huurt van een woningcorporatie (maar b.v. van een particulier of makelaar) is de vergoeding niet wettelijk bepaald. Als u geen overeenstemming bereikt met uw verhuurder over de hoogte van de vergoeding, dan kunt u naar de rechter gaan. Afhankelijk van de omstandigheden bepaalt de rechter dan de vergoeding.

14. Ik huur een kamer en ik moet deze gedwongen verlaten. Hoeveel verhuiskostenvergoeding krijg ik dan?

Dit is afhankelijk van de verhuurder. Een woningcorporatie is verplicht in zijn reglement hiervoor een bedrag op te nemen. Bij andere verhuurders moet u samen met uw verhuurder tot overeenstemming komen. Lukt dit niet, dan kunt u naar de rechter gaan. Deze bepaalt dan een vergoeding die past bij uw omstandigheden.

15. Op 1 mei 2005 heb ik van mijn corporatie gehoord dat ik per 1 oktober 2005 mijn huis uit moet omdat het gesloopt wordt. Krijg ik dan ook 5.000?

Ja, u krijgt altijd minimaal  5.000 als u na 1 juli 2005 gedwongen moet verhuizen i.v.m. renovatie of sloop. Dit geldt alleen als u een zelfstandige woonruimte huurt van een woningcorporatie.

16. Ik verhuis van een huurwoning van een woningcorporatie naar een woning van een andere verhuurder. Krijg ik dan ook  5.000 van mijn huidige verhuurder?

Ja, ook als u verhuist naar een woning van een andere verhuurder krijgt u minimaal  5.000 van uw huidige verhuurder. Dit geldt ook als u verhuist naar een koopwoning.

17. Ik verhuis tijdelijk naar een 'wisselwoning'. Hierna ga ik naar mijn nieuwe huurwoning. Krijg ik nu twee keer een verhuiskostenvergoeding van de corporatie?

Nee, als in het huurcontract van de wisselwoning duidelijk is aangegeven dat het om een wisselwoning gaat voor de duur van de renovatie van de woonruimte, is de corporatie slechts verplicht om één keer minimaal  5.000 verhuiskostenvergoeding te betalen. Dit geldt ook bij verhuizing naar een tijdelijke woning die wordt verhuurd op grond van de Leegstandwet.

18. Mijn corporatie biedt aan om in plaats van  5.000, mijn verhuizing te regelen en mijn nieuwe woning te schilderen en te stofferen. Dit kost volgens de corporatie zeker zo'n  5.000. Mag de corporatie dit doen?

De corporatie mag dit aanbod doen. Op grond van de verhuiskostenregeling is de corporatie echter verplicht om minimaal  5.000 contant te betalen aan de huurder. U hoeft dit aanbod dus niet te accepteren en u kunt in plaats daarvan  5.000 vragen.

19. Mijn woning wordt gerenoveerd en ik krijg  1.000 van mijn gemeente. Krijg ik nu ook nog iets van de corporatie?

Ja, op basis van de verhuiskostenregeling heeft u recht op  5.000. Wel kan de corporatie haar bijdrage verlagen met het bedrag dat de gemeente bijdraagt. Gemeenten en corporaties kunnen hierover afspraken maken.

juridische vraag stellen Ik heb een juridische vraag

Ben je op zoek naar duidelijk en deskundig advies voor jouw situatie? Wij staan je graag met raad en daad terzijde.

Vraag stellen

Deel deze pagina:

Reacties

Ellen | 03.08.05 | 11:45

Ik heb een vraag,

Wij weten van de woningbouwvereniging dat wij binnen anderhalf tot twee jaar gedwongen moeten verhuizen wanwege de afbraak van onze woning. Wij hebben dus nog geen officieel uitverhuisbericht gekregen. Omdat wij alsnog gedwongen zijn om uiteindelijk te verhuizen...is het dan ook zo dat wij een uitverhuispremie krijgen voordat wij officieel bericht hebben ontvangen?

Anna | 23.08.05 | 15:13

Woning op basis van de Leegstandwet en vergoeding?

Ik huur nu reeds twee jaar een woning via Ymere (geheel conform de marktprijs) op basis van de Leegstandwet.

In mijn huurcontract staat vermeld dat ik geen recht heb op vervangende woonruimte maar er is niets geregeld over de verhuiskostenvergoeding. Volgend jaar augustus zullen de woningen worden gerenoveerd en moet de hele straat zijn huis uit. Onlangs kreeg ik een algemene buurt brief van Ymere dat met iedereen contact zal worden gezocht om het een en ander te regelen. In deze brief staat ineens dat de tijdelijke huurders geen recht hebben op een vergoeding.

Maar is dat wel zo?

Immers, het staat niet uitgesloten in het contract en uit artikel 11g van het besluit beheer solciale huursector leidt ik niets anders af dan dat ik wel in aanmerking zou komen voor een vergoeding. Het betreft namelijk nog steeds een sociale zelfstandige woning. Wie o wie knows the answer?

Mijn emailadres is: annakalina2005@hotmail.com

Toos. | 30.09.05 | 16:56

dit is een vraag voor mijn buurman die door handicap word het steeds moeilijker om trap te lopen. Nu weigert de wooncoörporatie een traplift te plaatsen. Hij is 74. Mogen ze dat weigeren op grond van leeftijd??

nel | 03.10.05 | 13:21

Mijn verstandelijk beperkte broer woont op dit moment zelfstandig in een appartement,dit is van een woningstichting via een instelling gehuurd,maar moet nu hij een P.G.B. wil, verhuizen naar een ander appartement,heeft hij ook recht op verhuisvergoeding??

irene | 22.05.06 | 18:59

ik ben 8/5 maand zwanger en heb dochter van 1/5 jaar ben sinds kort alleenstaand huis was van mij ex partner en woon dus bij ouders in. heb urgentie gekregen voor een woning heb een wwb uitkering maar zou ik recht hebben op verhuisvergoeding heb namelijk helemaal niks????

E1 | 03.06.06 | 11:01

Ik ga per 15 juni verhuzien naar en huur woning, over enkele jaren 2a3 jaar gaan onze woningen gesloopt worden. Krijg ik dan ook de verhuisonkosten vergoed volgens minister Dekker ??

patrick | 03.07.06 | 0:16

De woning waar ik nu woon,wordt gesloopt,dat is zeker,er is al een bestemmingsplan.Maar wanneer het precies gaat gebeuren is nog niet bekend.Stel dat ik binnenkort ga verhuizen ,heb ik dan recht op een verhuisvergoeding?

angelica | 31.07.06 | 20:04

Mijn huis word gerenoveerd. In de eerste week van juni begon de renovatie. Ze zouden er 3/4 weken over doen, maar nu zijn er al 8 weken voorbij en ze zijn nog niet klaar. 2 weken voor de bouwvakvakantie was er niemand bij mij geweest en niemand heeft gezegt dar de bouwvakvakantie gaat beginnen en hebben niet gevraagd of ze alles zo mogen laten staan. Ze lieten mijn huis gewoon zo en ze hebben niks opgeruimt en de gevaarlijke dingen zoals losse schakelaren los laten hangen en de beklede stof op de trap laten zitten die plaatselijk los zit, dus het is hier een rommel. Heb ik recht over op een vergoeding of op een compensatie voor het ongemak die ik lijd gedurende hele zomer vacantie?

Joanne | 18.09.06 | 21:26

Ik woon in een particuliere woning. Mijn zoontje wordt ziek van het huis. Hij heeft astma, bronchitus en huisstofmijt allergie. Hier ben ik een jaar geleden bijna achter gekomen via kinderarts. Ik woon hier ruim 1,5 jaar. De woning zit vol met schimmel, tocht en vocht. Allemaal punten die ik niet in huis mag hebben voor mijn zoontje.Ik heb urgentie aangevraagt bij het CIZ en daarna een hoorzitting bij de gemeente gehad met wethouders en burgemeester. Kreeg simpel weg te horen nee het is wenselijk om te verhuizen omdat me zoontje er nog niet aan dood zou kunnen gaan. Ik ga nu verhuizen naar een andere woonplaats, ver van waar ik vandaan kom. Hier hoef ik maar een paar maanden te wachten op een woning ipv hier 6-8 jaar. Heb ik recht op een verhuisvergoeding. Kwam tenslotte niet in aanmerking voor wet gehandicapten voorzieningen omdat een cara patient niet als gehandicapt word gezien.????

jolanda | 16.03.07 | 7:31

ik heb een vraag ik moet van de woningbouw mij woning verlaten omdat er te veel vocht in mij huis zit en ze het huis willen gaan strippen alle gronden en wanden worden opnieuw opgebouwd ik krijg wel een ander woning van ze maar hoe staat het met de hoogte van mij verhuiskosten want ik keer niet terug in deze woning omdat dat klusje van hun wel 10 weken in beslag gaat nemen mij email is jootje 435@hotmail.com gr jolanda

bianca | 26.03.07 | 9:07

ik zit in de schuldsanering,maar ben wel gedwongen te verhuizen omdat mijn woning gesloopt word maar mag ik die 5000 dan wel gebruiken om te verhuizen of moet ik die dan ook afstaan aan de gemeente en maar op het beton gaan zitten?

Ali | 04.04.07 | 9:57

Ik woon in een tijdelijke huurwoning op basis van een leegstandwetcontract, heb ik dan ook recht op verhuiskosten?

guido | 16.04.07 | 21:22

ik zit in de wsnp en woon particulier,nou moet ik gewongen verhuizen ivm een verbouwing.mag ik de 5000,-euro vergoeding houden voor de verhuizing

Rinus | 18.05.07 | 12:53

In de wijk Overdie in Alkmaar is de 15 jaarse ingreep een grote bende het niet goed werken van onderaannemers het geen rekening houden met de wensen van de huurders geen antwoord krijgen van de directeur van alckmear gewoon een bende

naar mening is het geen 15 jaarse ingreep maar een komplete renovatie

Joanne 18.09.06 21:26 | 24.05.07 | 21:27

Ik woon in een particuliere woning. Mijn zoontje wordt ziek van het huis. Hij heeft astma, bronchitus en huisstofmijt allergie. Hier ben ik een jaar geleden bijna achter gekomen via kinderarts. Ik woon hier ruim 1,5 jaar. De woning zit vol met schimmel, tocht en vocht. Allemaal punten die ik niet in huis mag hebben voor mijn zoontje.Ik heb urgentie aangevraagt bij het CIZ en daarna een hoorzitting bij de gemeente gehad met wethouders en burgemeester. Kreeg simpel weg te horen nee het is wenselijk om te verhuizen omdat me zoontje er nog niet aan dood zou kunnen gaan. Ik ga nu verhuizen naar een andere woonplaats, ver van waar ik vandaan kom. Hier hoef ik maar een paar maanden te wachten op een woning ipv hier 6-8 jaar. Heb ik recht op een verhuisvergoeding. Kwam tenslotte niet in aanmerking voor wet gehandicapten voorzieningen omdat een cara patient niet als gehandicapt word gezien.????

Mieke Schouten | 31.07.07 | 13:11

Mijn huurhuis gaan ze niet afbreken of verbouwen maar ik ga wel verhuizen en krijg alleen maar AOW .

Heb ik dan ook recht op verhuis kosten ?

Zo ja, waar zou ik dan terecht kunnen?

Vriendelijke groet van

Mieke Schouten

rachida | 27.10.07 | 20:18

kan ik woningruil doen als ik vanaf juli 2007 in de wsnp zit . de reden dat ik in de wsnp zit is dat ik in 2006 van de rechter in een blijf van mn lijf huis moest wonen met mn kids , en ik die tijd alleen de huur van de opvanghuis ging betalen , en ik niet gelijk de huur van mn huidige woning er bij , er is een nieuwe beslissing van de rechter en dat is dat ik niet meer in a.dam mag wonen wegens mn veiligheid en ik een andere woning moet vinden via woningruil. maar mn vraag is accepteer een andere woningbouw vereniging mij wel met een wsnp regeling ??

groetjes

Kees | 13.05.08 | 14:16

Ik ben er achtergekomen dat mijn vorige huurbaas (eigenaar van een bedrijfs pand met daar boven een woning) Ons onder valse voorwensen uit huis heeft gezet. De aanleiding is geweest dat hij zijn praktijk wilde uitbreiden naar de apparte woning. Nu al weer 2 jaar verder heeft het huis nog steeds een bewoner die daar ook al weer 2 jaar woont. We hebben door deze verhuizing nu onodige kosten gemaakt. Wat zijn hier onze rechten.

M.v.g,

Kees

a2 | 27.06.08 | 19:20

mijn woning wordt over 2jaar gesloopt.krijg ik verhuisvergoeding

jim | 16.10.08 | 16:22

er is gebleken dat in mijn woning de balken in de grond weggerot zijn de woningbouw wil nu de vloer eruit breken dus de oplossing was de spullen in een container in de straat en wij naar een wisselwoning,hier zijn wij het niet mee eens wij hebben een tegen voorstel gedaan geef een andere woning en verhuiskostenvergoeding.

hier gaan ze niet mee accoord sterker nog ze dreigen nu met dat wij verlicht zijn om onderhoudt aan de woning te laten doen en als we weigeren starten ze een rechtzaak,maar wij weigeren geen onderhoudt wij willen alleen niet dat onze spullen onbeheerd in een container staan.

wat kunnen wij eissen staan we in ons recht of moeten we ons neerleggen bij hun oplossing?

en hebben we ook recht op onkostenvergoeding voor bijv onze parketvloer?

anita | 23.10.08 | 15:52

hallo een vraag, van de woningbouw willen ze graag dat mijn meder naar een andere woning verhuist zodat er een ander gezin in haar aangepaste woning kan, aangezien mijn moeder geen hulp voor alles heeft, kan zijn nu dan ook die 5000,- euro krijgen gr anita

Rotterdammer | 05.11.09 | 17:47

Vorig jaar is mijn dochter van anderhalf jaar van 4 verdiepingen hoog naar beneden gevallen en wel op haar hoofd! Gemiddeld een maand lang verbleef ze in de intensive care.

Nu....wekelijks gaan wij voor haar naar de revalidatie centrum.

Sinds een jaartje zijn we op zoek naar een geschikte woning. Wij hebben een urgentie verklaring gekregen. Desondanks wonen we inmiddels meer dan een jaartje in dezelfde woning. Moet je je eens voorstellen hoe getraumatiseerd wij (met onze 3 kinderen) zijn. Dag in uit zien we dezelfde balkon vanwaar mijn dochter naar beneden viel!

Is dit de service die wij zouden kunnen verwachten? Is dit wat wij als slachtoffer zouden moeten krijgen?

Is dit terecht? We wonen in Nederland en niet in een derde wereld land. Men verwacht dat wij hier meer kansen hebben? Nou die kansen/ service krijgen we absoluut niet.

We zijn de draad kwijt. Zogenaamd, hebben we een urgentie verklaring gekregen waar we absoluut niets aan hebben gehad. Ja zogenaamd!

Wat hebben wij aan een urgentie verklaring als ik er niets mee kan? Zogenaamd zouden wij geholpen worden na de eerste drie maanden als we nog steeds geen woning hadden kunnen vinden via de woning krant. NA de eerste drie maanden zou SUWR voor ons bemiddelen. Nou daar hebben wij niets van gemerkt!

Het blijft maar bij woorden. Hele urgentie gedoe werkt gewoon niet in Rotterdam. Weet niet hoe het elders is. Zogenaamd geven ze de mensen gelegenheid om aan een woning te komen. Allemaal in theorie dus!

Vriendelijke Groetjes,

Rotterdammer

sarah | 22.02.10 | 14:10

ik heb urgentie gekregen , krijg ik dan ook verhuiskosten vergoed ?

Fré | 22.02.10 | 18:36

Ik ben 27 december 2002 verhuisd van een huurhuis naar een andere huurhuis van dezelfde woningcorporatie. Mij is toen niets verteld over verhuiskosten. Heb ik daar nu nog recht op?

R. van Heijst | 25.04.10 | 22:44

Moet er over de verhuiskostenvergoeding belasting betaald worden, kortom moet je dit bedrag opgeven aan de belastingdienst als inkomsten???

ellen b | 02.09.10 | 16:52

ik heb nou ook een vraag wij moeten nu VERPLICHT verhuizen door onze gestoorde onder buurman (o.a psyghopaat) maar hebben nu een andere woning gekregen maar nou straks veel kosten voor het nieuwe huis kunnen wij er een vergoeding voor krijgen? groetjes ellen b

Moh | 13.10.10 | 9:52

in juni 2010 word mijn woning gerenovatie in bedkamer en WC, keuken, het duurt twee weken, ik gang niet verhuizen, ik mag blijven van de verhuuder, mijn vraag heb ik recht op vergoeding kosten of niet

susy | 31.10.10 | 15:18

Hallo, ik heb via de huurcommisie aangevochten omdat mijn huis optrekkend vocht had. Laminaat en muren helemaal nat en kapot. Heb het gewonnen en de woningbouwvereniging vestia zou alles renoveren op koste van hun. Ik mocht een hotel naar keuze kiezen. Hotel wilde ik liever niet dus ik heb gevraagd hoeveel een dagvergoeding is want moet toch 15 dagen mijn huis uit. ze zeiden iets van 60 euro per dag. Maar zijn ze eigenlijk niet verplicht en hotel en dag vergoeding aan te bieden? ik weet eigenlijk niet wat mijn rechten hierin zijn dus svp graag hulp.

Do | 15.01.11 | 21:43

Hallo,

Ik woon momenteel samen met mijn man en mijn kind bij mijn schoonouders in. Dit komt omdat wij niet aan een huis konden komen aangezien de wachttijd binnen Rotterdam erg lang is. Wij staan 3 jaar ingeschreven en we komen nog altijd op lage posities terecht. Wonen met mijn schoonouders is voor mij erg moeilijk. Ik heb helemaal geen privacy en mijn schoonouders bemoeien zich met alles. En dat is nog lang niet alles. Nu hebben we te horen gekregen dat onze deze woningen gesloopt gaan worden en ik wil zo graag een eigen huis. Is het mogelijk dat ze ons een eigen woning aanbieden? Graag een reactie

tinky | 03.02.12 | 17:11

hallo ik woon momenteel in een woonwagen die huur ik van de gemeente ik moet gedwongen verhuizen om ddat wij in een levens bedreigende leefsituatie leven door de buren nu gaan we per maart naar een woning verhuizen hebt ik dan recht on verhuiskosten

R. | 19.03.12 | 13:28

Ik ben nu 4 maanden zwanger in een huurwoning en het zit vol schimmel!!! HG blijven spuiten is ook niet goed voor mijn gezondheid..!!! En helpt niet eens meer.. Plus al me verf bladert er van af en me huis ruikt dagen naar chloor!! Slaapkamer, wc, badkamer, keuken overal zit schimmel ondanks dat ik dagelijks ventileer.. Zit in stress omdat ik mijn baby hier toch niet in kan laten..?? Heb ik nou recht op urgentie?

C. | 07.08.12 | 11:31

Ik ga binnen nu en 2 maanden verhuizen en kom in aanmerking voor de verhuiskostenvergoeding omdat mijn huis gesloopt word. Omdat in 2005 een bedrag van € 5000,- is vastgesteld, wil ik nu graag weten wat de huidige vergoeding is ( inflatie correctie e.d. )

Andre | 16.10.12 | 23:54

Wij gaan op zeer korte termijn verhuizen wegens sloop.

Wij krijgen verhuispremie maar hoelang mag de woonmaatschappij daarover doen om dat bedrag uit te keren.

jansen | 27.11.12 | 18:14

Geachte m

ik heb al meer dan 2 jaar last van schimmel in mijn huurwoning.

na diverse pogingen van de woning bouw hebben ze het probleem niet kunnen oplossen.

nu kreeg ik het nieuws dat ik een nieuwe woning krijg.

heb ik nu recht op verhuis kosten?

mvg

mar | 30.03.13 | 21:34

Heb een vraag wegens verbouwing aan onze woning huren van de woningbouw . Heb ik 4 maanden geen huur overgemaakt wegens zeer slecht onderhoud waterleidingen kapot vloer gezakt en op trekend vocht van uit de grond in de muren over al last van schimmel en vocht moeaten 3 weken in de woonkamer slapen met me vrouw en me dochter van 5 op 2 matrassen en konden ons geen andere woonruimte geven eigenhaard en ik moest bij me vader met de hond en me vrouw met onze dochter van 5 2 weken bij der ouders hebben we dan recht op iets ....

Bep Jong | 16.08.13 | 11:19

Hallo, geldt die verhuiskostenvergoeding van 2005 op dit moment nog steeds? Bij ons in de straat moeten we om de beurt onze woning uit wegens verzakken van vloer benedenverdieping. We krijgen een vervangende woning gedurende de ongeveer 8 weken dat het duurt voor dat vloer is gestort en uitgehard. Er wordt gezegd dat we uiteindelijk allemaal wel moeten. Op dit moment moeten we ons zelf eerst opgeven bij woningbouw als we last van de verzakkende vloeren hebben, heeft dat nog gevolgen voor de vergoeding?

Jeanne van Huuksloot | 20.11.13 | 8:48

Ik wil graag gaan verhuizen omdat de kosten van de verwarming hier zo vreselijk duur is dat ik twee maanden van het hele stookseizoen kan stoken de rest moet ik in de kou zitten, ik ben 73 jaar en als ik opsta val ik bijna zou stram worden mijn benen van de kou. Krijg ik dan ook een vergoeding als ik wil gaan verhuizen? Ik heb nu alleen een AOW en een heel klein pensioentje.

marjan | 01.12.13 | 14:26

Ik heb een vraag,

Wij weten van de woningbouwvereniging dat wij moeten verhuizen vanwege de afbraak van onze woning.Wanneer zij bericht hebben dat de sloopvergunning rond is bij de gemeente zullen wij hiervan schriftelijk op de hoogte worden gesteld. Wij hebben dus nog geen officieel verhuisbericht gekregen.( Wel al mondeling meegedeeld aan de bewoners,dat dit medio maart 2014 zal zijn.) Omdat wij alsnog gedwongen zijn om uiteindelijk te verhuizen...is het dan ook zo dat wij een verhuispremie krijgen voordat wij officieel bericht hebben ontvangen? En zo ja wat voor termijn is er vast gesteld om hiervoor in aanmerking te komen?En wanneer gaat dit in na mondeling aanzeggen of alleen bij schriftelijk bericht? B.v.d. Marjan

patries | 08.02.14 | 23:27

Ik ga binnenkort verhuizen ivm een sloopwoning waar ik nu nog woon.Ik krijg daarvoor verhuiskostenvergoeding dat is allemaal al vast gesteld. Ik heb op dit moment een bijstands uitkering..mag ik het geld vd verhuiskostenvergoeding wel houden? En hoe zit dat met de belasting? Ik laat t contant uit betalen.