Menu Zoek Bel ons Direct juridische advies

Garantie

Juridische oplossingen

0900 - 1411 (90 cpm max 30 euro)

Leden bellen dit lokaal nummer

stel je vraag of word direct lid!

  • Deskundig en snel advies
  • Direct een jurist aan de lijn
  • Op werkdagen van 8 tot 20 uur
Is je product stuk gegaan? Dan heb je kans dat het binnen je garantieperiode valt en je een vervangend product krijgt. Wanneer het product bij normaal gebruik binnen zes maanden kapot gaat, terwijl het product langer mee zou moeten gaan volgens de gemaakte beloften, hoef jij je geen zorgen te maken. De wet gaat er dan van uit dat het product ondeugdelijk is en dat de verkopende partij jou tegemoet moet komen. Je hebt dan recht op herstel of een vervangend product.

Na zes maanden garantie

Wanneer je product buiten de wettelijke garantieperiode van zes maanden kapot gaat, moet je zelf bewijzen dat het een ondeugdelijk product is. Oftewel: dat je een product geleverd hebt gekregen dat niet voldoet aan wat je hiervan bij normaal gebruik mag verwachten. Het product heeft bijvoorbeeld productiefoutjes. Wanneer je dit kan bewijzen, door bijvoorbeeld een reparateur ernaar te laten kijken, heb je recht op een reparatie of vervangend product op kosten van de verkopende partij.

Fabrieks- en verkopersgarantie

Er zijn partijen, zoals autodealers, die drie jaar garantie verkopen. Wat de verkopende partij eigenlijk belooft is geen mankementen in deze periode en, mocht dat onverhoopt gebeuren, dat zij jou helpen. Dit betekent dat je recht hebt op service of garantie wanneer je product kapot gaat. Als dit buiten jouw schuld om gebeurt en je dit kan bewijzen, zal de verkopende partij jou moeten helpen. Gebeurt dit niet? Neem dan contact op met een van onze juristen via 0900-1411. Je krijgt dan direct een jurist aan de lijn die je verder helpt. De kosten hiervoor zijn 90 ct per minuut met een max. van € 30,- per gesprek.